Przewodnik po witaminie C

Witamina c jest dziś najbardziej znaną witaminą. Nie stanowi toż zaskakujące, bowiem organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, iż witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem oraz innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm także nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, albowiem witamina C jest nieodzowna do tworzenia kolagenu. Ilekroć dana osoba posiada skaleczenie bądź uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez odpowiedniej ilości witaminy c byłoby toż prawie niemożliwe. Kolagen pełni mnóstwo prac w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, i nie byłby w stanie owego zrobić bez odpowiedniej ilości witaminy C.

Witamina c jest również przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy oraz minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, aby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im dużo witaminy c ma organizm, tym czystsza jest jego ochrona przed przeziębieniami oraz innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c że nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają bardzo wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne zawierają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najbogatszych źródeł witaminy c, jeżeli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym wyższa jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, zatem dużo warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeśli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej ilości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców oraz warzyw dziennie, jeśli są one jedzone na surowo lub szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, aby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Natomiast przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, może być wystarczająca. Jeżeli natomiast dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie posiada niebezpieczeństwa zbyt wielkiej liczby witaminy c, albowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-kurzajek/

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *