Dlaczego warto kupować zamienniki i odpowiedniki perfum?

Odpowiedniki perfum, zamienniki czy perfumy nalewane. To doskonała alternatywa dla każdego, kto poszukuje zapachów inspirowanych znanymi i popularnymi markami. Jednak dokładnie jakie korzyści z tego wynikają? Można dowiedzieć się tego czytając poniższy poradnik. 

Czym są zamienniki i odpowiedniki perfum? 

Prawie wszystkie perfumy dostępne na rynku posiadają swoje tańsze, alternatywne wersje. Te przygotowywane są z tych samych składników zapachowych co ich pierwowzory. Dlatego określa się je mianem zamienników lub jako odpowiedniki perfum.

Często używa się również określenia „perfumy inspirowane”. Głównym założeniem takiego produktu jaki jest zamiennik jest odtworzenie wybranego zapachu. 

Jak tworzy się zamienniki i odpowiedniki perfum? 

Perfumy inspirowane innymi zapachami tworzy się tak samo jak te oryginalne. Wykorzystuje się w tym celu olejki zapachowe oraz alkohol. Sednem wysokiej jakości odpowiednika perfum są oczywiście same półprodukty, które również powinny być jak najwyższej jakości. 

Sam proces tworzenia konkretnego zapachu polega na mieszaniu w odpowiednich proporcjach olejków oraz na dopasowaniu odpowiedniej proporcji alkoholu do samej bazy. Im większa ilość samych olejków we flakonie, tym bardziej intensywne i długotrwałe zapachy można ostatecznie osiągnąć. 

Jak wypadają zamienniki i odpowiedniki perfum na tle ich pierwowzorów? 

Często można spotkać się z sytuacją, w której perfumy inspirowane wybranym pierwowzorem są bardziej trwałe i intensywne. Co jest tego powodem? Wyżej opisane bazy, czyli olejki zapachowe, które często w odpowiednikach perfum często wynoszą 20% zawartości flakonu, kiedy oryginały mają poziom tych samych olejków na poziomie około 10%. 

Kontynuując powyższą myśl warto zaznaczyć, że zamienniki perfum warto kupować w mniejszych pojemnościach, a co za tym idzie – w dużo korzystniejszej cenie. Tym sposobem można uzyskać inspirowane perfumy w cenie 4 lub 6-krotnie niższej niż w standardowej perfumerii. 

Dodaj komentarz